Online Marketing Proces

Online marketing proces

Post Series: Een gedetailleerde gids voor online marketing

Het online marketing proces is een cyclus die bestaat uit de fases analyseren, plannen en doen.

Waar het proces begint is variabel en hangt af van de situatie en doelstellingen. Ik begin zelf vaak met een nulmeting, oftewel de eerste online marketing analyse. Hoe ik dat doe is afhankelijk van je doelstellingen, product en markt.

Indien de doelstelling is om meer klanten te krijgen, dan beredeneer ik de belangrijkste key performance indicatoren (KPI’s) en meet wat de waarde daarvan is om zo een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie.

Vervolgens kun je de doelstellingen specifieker maken en een online marketing advies plan schrijven om de juiste strategie toe te passen.

Daarna volgt de online marketing implementatie van het plan oftwel alle taken die uitgevoerd moeten worden om ervoor te zorgen dat de doelstellingen worden behaald. Deze taken verschillen per doelstelling maar kan bestaan uit bijvoorbeeld: link building, social media marketing, zoekmachine advertising, content marketing, website optimalisatie, website ontwikkeling en meer.

 Jouw online marketing proces

Ook beginnen met je online marketing proces of ben je al begonnen, maar weet je niet wat de kwaliteit van het proces is?

Je kunt hieronder je website-url opgeven en dan analyseer ik de situatie voor je.

Vervolgens neem ik contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

 

Je kunt ook nog verder lezen over:

Om nog concreter te weten wat het precies inhoud.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *