Content Marketing, Creëeren Van Nieuwe Inhoud

Tips voor content creatie

Post Series: Een gedetailleerde gids voor online marketing implementatie

In de online marketing wereld is content marketing ontzettend belangrijk. Het uiteindelijke doel van elke vorm van bedrijfscontent is om meer klanten te krijgen en te behouden en dat is logisch want bedrijven willen groeien of tenminste blijven bestaan.

Onder bedrijfscontent vallen alle documenten, teksten, afbeeldingen, audio en video van jouw bedrijf.

Wat met content kan worden gedaan en waarom het belangrijk is, heeft meerdere redenen, Een daarvan wordt duidelijk in mijn post over link building waarbij met kwaliteit content links worden gedeeld zodat een website beter vindbaar wordt.

Deze post gaat in over hoe je nieuwe ideeën kunt opdoen en best-practices voor verschillende soorten content.

Content best-practices

  • Beredeneer het doel van de content.
  • Beredeneer voor wie je schrijft en stel jezelf de vragen die intressant is voor je publiek om te weten.
  • Gebruik meerdere mediums om iets over te brengen (tekst + afbeeldingen + video + audio)
  • Wees gedetailleerd. De reden waarom dit belangrijk is is omdat veel mensen het algemene vaak wel begrijpen of het klinkt logisch maar hoe het precies zit is ingewikkeld en complex. Het is de kunst om dit deze complexe zaken zo eenvoudig mogelijk over te brengen.
  • Spoor je publiek aan om iets te doen na het lezen van je content zoals delen, reageren, bewerken, contact opnemen, kopen enzovoort.
  • Controleer de content op spellingsfouten, stijl en opmaak.
  • Ontwikkel je eigen stijl.
  • Gebruik bronnen
  • Gebruik links

 

Bloggen

Een blog gaat over een onderwerp met meerdere sub-onderwerpen, dit onderwerp wordt zo gedetaileerd mogelijk beschreven. Een vuistregel is meer dan 1000 woorden en het liefst meer dan 2000. Werk met afbeeldingen en het liefst ook een video die hetzelfde uitlegt als de tekst.

  1. Liefst over de 2000 woorden.
  2. Maak een complete gids over een bepaald onderwerp door een groot onderwerp op te splitsen in sub-onderwerpen.
  3. Doe orgineel onderzoek.
  4. Maak interessante afbeeldingen.

Social media

De regels voor social media posts verschillen per social media platform. Voor facebook mag je 2000 letters per post gebruiken en voor Twitter maar 140. Maar over het algemeen gelden voor social media dezelfde tips:

  1. Wees persoonlijk en transparant. In mijn ervaring krijgt dit vaak het meeste respons.
  2. Wissel af tussen amuserend, informerend en verkopende posts.
  3. Betrek je publiek bij je content.
  4. Gebruik call-to-actions. Dit betekent dat je mensen moet aansporen om actie te ondernemen. Bijvoorbeeld het bezoeken van je website.
  5. Neem persoonlijk contact op met je publiek.
  6. Experimenteer met verschillende tijdstippen waarop je post.
  7. Wees consistent in het aantal posts in een tijdspanne.
  8. Betrek je publiek bij keuzes.

Advertenties

  1. Geef mensen een deadline
  2. Wees kort en bondig
  3. Schrijf vanuit hun behoeftes en problemen
  4. Gebruik statistieken en onderzoeken
  5. Vermeld de bedrijfsnaam en logo
  6. Geef aan wat jou uniek maakt

Meer over adverteren

Content creatie

content creatie

Ontdek een aantal tips die je kunnen helpen om nieuwe ideeën op te doen voor het ontwikkelen van content.

Denk als de klant

Bedenk en beantwoord vragen zoals die hieronder:

  • Waarom koopt men bepaalde producten / diensten?
  • Welke problemen willen ze oplossen?
  • Hoort er een bepaalde emotie bij de aankoop?
  • Hoort er een bepaalde gelegenheid bij de aankoop?
  • Hoe worden de producten / diensten gebruikt of ingezet?

Onderwerp hakken

Het onderwerp ondernemen bestaat bijvoorbeeld uit veel sub-onderwerpen. Kies jou onderwerpen uit waarover je bedrijf gaat en bedenk de sub-onderwerpen die daarbij horen en die interessant zijn voor je doelgroep om te weten.

  • Hoe begin je een bedrijf
    • Inschrijven bij de KVK
    • BTW-Aangifte
    • Website opzetten
    • Bedrijfskaartjes (laten) maken
    • Bedrijfsplan schrijven
  • Hoe krijg je klanten
    • Jezelf verkopen
    • Vragen stellen
    • Afspraken regelen
  • Hoe onderhoud je klanten
    • Communicatie proces
  • Hoe doe je financieën
    • Wat is een balans
    • Wat is een cashflow
    • Enzovoort

Deze sub-onderwerpen kun je vervolgens weer onderverdelen in nog kleinere onderwerpen en ga hier net zolang mee door totdat je niet meer weet hoe je het in stukken moet hakken. Deze sub-onderwerpen kun je belichten in je social media posts.

Bestaande content hergebruiken

Vaak is er op je website al het een en ander beschreven echter zal niet iedereen alles lezen wat er op je website staat. Gebruik daarom bestaande content en gebruik het voor social media kanalen.

Vraag en luister goed naar je (mogelijke) klanten

Wat voor feedback krijg je van de klant, wat vragen ze zich af. Wat snappen ze niet? Gebruik deze informatie om met nieuwe ideeën te komen.

Concurrentie, het grote voorbeeld

Vooral met een product waar veel concurrentie op is, is deze strategie nuttig om nieuwe ideeën voor content te krijgen. Wat voor content maken zij op verschillende marketingkanalen en welke uitlatingen zijn succesvol, welke niet. Je concurrent is een schat aan waardevolle informatie, handig!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *